Hey yang di sana!

Belog ni masih kosong. Masih mentah. Moga kunjungan kalian menghapus gundah. :)

Friday 1 November 2013

#20 Kembali

Sejahtera ke atas kamu.


Tahun-tahun yang ke belakang, aku masih bertahan. Walau pun saat itu perasaannya sudah kian memudar. Walau jarak kian memisah. Walau khabar kian jarang dilayang. Tapi tetap saja aku membisik memujuk jiwa, sabar. Kerna saat itu aku yakin, kita masih sama.

Aku tak apa, sayang (teman). Aku tak apa.



Saat cabang haluan kita dipisahkan dengan segala tembok-tembok tak tersangkakan, aku tetap tabah menahan rasa agar tidak rebah. Aku memaksa diri kukuh, sekukuh tembok-tembok pemisah kita, sayang (teman). Kita belum terlalu jauh, cuma tembok-tembok itu sedang menguji kita.

Aku tak apa, sayang (teman). Aku tak apa.



Tapi betapa aku lupa, bahawa waktu dan jarak mengubah manusia. Dan benar, kita sudah berbeza. Pada khayal, pada amal dan entah, pada segenap hal.

Dan aku sedang berbohong, betapa aku terasa.





Aku cuma mengimpikan kau kembali, yang benar-benar kembali.


6 comments:

  1. begitu kene dgn situasi sy,,cb bertahan,,cb xterase
    msh mengharap die kembali
    #teman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bertahanlah. Mungkin dengan sabar yang lebih sedikit, bakal menyatukan kembali hati hati yang enggan terpisah.

      Delete
  2. xmengapa jika die sdh berbahagia,,
    cuma sy harap die kembali sbgai teman sy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moga doa dimakbulkan. Moga kalian kekal berteman. :)

      Delete
  3. they come into our life to teach us some lessons, they left for the same reasons. stay strong, let them go. maybe you guys cant go back the way you use to but know that he/she wont forget you.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I learnt the lesson, and I really hope that I could stay a little bit longer in their heart. :')

      Thanks!

      Delete