Hey yang di sana!

Belog ni masih kosong. Masih mentah. Moga kunjungan kalian menghapus gundah. :)

Thursday 6 June 2013

#12 KAMU

Sejahtera ke atas kamu.


Minggu yang sibuk.

*tarik nafas*


Hari-hari yang lepas penuh dengan multitasking OH multitasking! Ke sana sini uruskan apa yang perlu. Sendiri, dan random. Dan adakalanya berteman, juga random. On the spot. Spontan.

Hari-hari yang lepas yang ada harinya aku rasa, lain. Aku rasa sesuatu. Aku jumpa sesuatu.

Rasa.Kedewasaan.lebih sikit dari sebelumnya.

Pijar yang pernah ditelan, bersama payau perisa kenaifan menjeruk rasa. Kematangan jadi manis, tawarkan pekat pahit lama. #puisiTwitter

Rasa.Kebertanggungjawaban.yang rasanya lain sikit dari sebelumnya.

Semalam terlalu eksklusif untuk aku perjelaskan. Terlalu mahal untuk diterjemahkan. Terlalu sukar diperkatakan. Itu; semalam. #puisiTwitter

Kadang minda kita harus diketuk dengan sedikit kebenaran yang hakikat. Keberadaan dalam kelongsong fantasi menyulitkan fasa kematangan. #puisiTwitter

Rasa semalam yang banyak bezanya ke atas aku. Hari-hari yang menuntut pemikiran dan tindakan yang segera, yang 'POMMM!!' jadinya.

Dan hari-hari yang bermain dengan bermacam rasa.


*senyum*


Moga aku lebih bersemangat menghadapi hari esok.

Terima kasih, KAMU KAMU yang meminjam hari-hari yang sarat bermacam rasa & sangat bermakna. 

Ye KAMU, siapa saja kamu yang bersama aku hari-hari yang lalu. 

KAMU yang telah mengetuk rasa & minda. 
KAMU yang mengusik jiwa. 
KAMU yang selalu bersama.

Sesiapa saja. Termasuk kamu-kamu yang berselisih di stesen keretapi, ruang menunggu atau di mana saja yang aku jejaki. 

TERIMA KASIH. KAMU beri erti.


:')

No comments:

Post a Comment