Hey yang di sana!

Belog ni masih kosong. Masih mentah. Moga kunjungan kalian menghapus gundah. :)

Monday 24 June 2013

#13 Masa

Sejahtera ke atas kamu.


Sibuk.


Jam yang dua-puluh-empat terpaksa aku tin-sardin-kan, sepadatnya diisi. Di jam yang dua-puluh-empat aku kerahkan objek fikir mengandungkan sesarat mungkin data hidup. Sarat. Sarat. Dan... Meletup!

[Rewind sikit sebelum meletup]


Ada satu fasa di mana aku tenung dalam-dalam, usia dan masa.

Aku rugi. Banyak.


[Fast forward]

Tapi di kesempatan yang kecil ni, aku padatkan dengan usaha dan semangat. Dan gandaan kepelbagaian dalam situasi standard.


Usia dan Masa, yang jadi pemberatnya adalah Amanah. Yang menguatkannya adalah Kepercayaan.

Aku jenis manusia yang memandang amanah sebagai satu perkara besar, sebab bagi aku amanah tu tanggungjawab yang bukan sewenangnya kita acuh tak acuh. Belakangan ni, aku dititipkan satu demi satu amanah. *tarik nafas* Dugaan. Tapi Alhamdulillah, amanah tu datang dari kepercayaan, kan? :')

Dan aku bukan jugak manusia yang senang lepas tangan. Entah kerana kedewasaan atau apa, tapi aku memang akan menolak diri seupaya mungkin, berikhtiar selagi mampu. Mungkin hasilnya sikit, puasnya pada diri. Bagi aku, setiap perkara yang aku berjaya lalui (walau sekecil-kecil perkara yang mungkin remeh pada yang lainnya) adalah satu pencapaian.

Ya, pencapaian.

Dan aku harus hargai diri aku untuk tu.


Dalam usia dan masa ni,
moga segala usahaku,
doaku,
dan tawakalku seiring pencapaian aku.
Moga aku istiqamah.


Doakan aku.

No comments:

Post a Comment